Jaký typ platební brány vybrat

  • 0 komentářů
  • Provoz Eshopu
Jaký typ platební brány vybrat

Měl jsem příležitost zúčastit se e-commerce konference ShopCamp 2017, kde vystoupila celá řada známých řečníků. Jedním z nich byl i Jan Vodička, marketingový manažer společnosti GoPay, který prezentoval případovou studii týkající se možných typů platebních bran a jejich vliv na dokončené objednávky v e-shopu.


Na trhu existují tyto 2 typy platebních bran:

  • Redirect – při platbě dochází k přesměrování na stránky platební brány a po zaplacení je zákazník přesměrován zpět na stránky e-shopu.
  • Inline – při platbě nedochází k přesměrování na stránky platební brány. Platební brána se zákazníkovi zobrazi ve formě pop up okna na stávajícím e-shopu.

Aktuálně se na webech používá většinou Redirect varianta (je jich cca 3x více než Inline), což je dáno z historického hlediska – vznikla dříve než Inline.

Studie však prokázala, že Inline má lepší konverzní poměry než Redirect o:

  • 9,3% u plateb přes „rychlá tlačítka“.
  • 14% u plateb pomocí platební karty“.

Jinými slovy....na e-shopech, kde je implementovaná Inline platební brána, dokončilo objednávku o 9,3% respektive 14% více zákazníků.


Hlavním důvodem je fakt, že se u Inline platební brány dá přizpůsobit její grafika takže koresponduje s grafikou e-shopu, což zákazníci vnímají velmi pozitivně. Dalším důvodem je to, že nedochází k žádnému přesměrování na jinou stránku, takže zákazníci zůstávají stále na stejném webu.

Naopak menším nedostatkem Inline může být to, že se někteří zákazníci stále domnívají, že když zadávají citlivé údaje např. číslo platní karty, aj. tak že se tyto údaje ukládají přímo na e-shopu a má k nim přístup i jeho provozovatel. To je samozřejmě nesmysl a pramení to pouze z nedostatku znalosti technologie. U obou typů platebních bran se zadaná data zašifrovaně posílají vždy pouze poskytovateli platební brány a provozovatel e-shopu k nim nemá naprosto žádný přístup.

Výsledek tedy hovoří jasně, pro používání platební brány typu Inline.


Zdroj: osobní účast na konferemci ShopCamp 2017

Podobné články

Komentáře ke článku (0)

Přidat komentář

Ve formuláři se vyskytuje několik chyb. Prosím opravte je, poté můžete pokračovat.

Chyba při odesílání zprávy